Word-of-mouth Marketing

  • Word Of Mouth markedsføring handler om at stimulere forbrugere og interessenter til at fortælle deres omgivelser om produkter, ydelser og kommunikation. Forbrugerne er virksomhedernes bedste ambassadører, og de bedste til at anbefale en given vare overfor andre forbrugere. Analyser viser desuden at anbefalinger fra venner, kollegaer etc. er den bedste motivationsfaktor for et køb.
  • Man kan arbejde systematisk med Word Of Mouth markedsføring, ved at udvikle en strategi, som med anvendelse af de rigtige medier og den rigtige kreative eksekvering, stimulerer forbrugerne til at fortælle om budskabet og historien, til andre forbrugere.
  • Word Of Mouth markedsføring involverer og aktiverer typisk forbrugeren, og ofte bliver forbrugeren sin egen mediekanal, og dermed også en ny mediekanal for annoncøren.
  • Typiske Word Of Mouth metoder er buzz marketing, guerilla marketing, events, promotion, sponsorering, viral marketing og ambassadører. Men mere traditionelle mediekanaler kan også skabe positiv Word Of Mouth.
  • Det er muligt at få stor effekt ud af Word Of Mouth markedsføring – og ofte for en ganske lille investering. Generelt er det altid anbefalelsesværdigt at måle effekten af sin aktivitet, ligesom pre-test af koncept er en god idé.
Apologies, for this post the comments are closed