Branded entertainment

  •  Branded Entertainment kan beskrives som “reklamefinansieret underholdning”. Det er integration af marketing og forbruger-underholdning. Typisk vil det være mere underholdning end marketing, idet der ikke er tale om traditionelle reklamekampagner. Det er en tæt integration af dit brand i programmer og medier som forbrugerne normalt bruger til underholdning.
  • Branded Entertainment kan principielt finde sted i alle medier. De mest anvendte er nok Internettet, events og tv-programmer. Men man kunne også forestille sig ugeblade, magasiner, spillefilm, radioprogrammer eller måske helt nye kommunikationskanaler, hvor en annoncør står bag koncept og produktion.
  • Der er store fordele ved at bruge Branded Entertainment. En af de helt åbenlyse er, at forbrugerne bruger tid på det af egen fri vilje fordi de bliver underholdt. Af andre fordele kan nævnes, at du vil få høj opmærksomhed fordi du gør noget utraditionelt. Forbrugerne vil tale om dig, du vil få større forståelse og sympati til dit brand, og i sidste ende skulle det gerne føre til øget salg og loyalitet.
  • At få idéen selv til fx et tv eller radioprogram, giver annoncøren en mulighed for at “styre” produkt, værdier, budskaber osv. Men det er vigtigt hele tiden at have for øje, at det skal være troværdigt, relevant og frem for alt underholdende. Ellers vil forbrugerne ikke bruge tid på det, og heller ikke omtale det positivt i deres omgangskreds.
  • Udnyt mulighederne ved Branded Entertainment til at skabe dialog og involvere forbrugerne. Gør dem til en aktiv del af din aktivitet, ved f.eks. at lade dem være medbestemmende i forhold til indhold, koncept osv. Gør evt. brug af flere medier i forbindelse med din aktivitet til at involvere og skabe dialog, f.eks. SMS og Internettet.
Apologies, for this post the comments are closed