Kundemagasiner

  • Et kundemagasin er et magasin som udgives af en virksomhed, og gives til eksisterende kunder og evt. til potentielle kunder. Et kundemagasin skal ses som én af mange mulige markedsføringsmidler. Fordelen ved at bruge kundemagasiner i den henseende, er at det ofte opleves som værende mindre kommercielt end traditionel markedsføring.
  • Kundemagasiner skal være mere historiefortællende end informerende. Det skal ikke ses som et produktkatalog eller alternativ hertil, og det må ikke være direkte sælgende. Læseren skal få en værdi og oplevelse ved at læse dit kundemagasin og ikke føle de får noget ”trukket ned over hovedet”.
  • En af de klare fordele ved kundemagasiner, er at man kan få fortalt sine budskaber på en meget troværdig måde. Gennem artikler, tips og anmeldelser, skrevet så det stadig er relevant, interessant og seriøst. Læserne skal få følelsen af, at kvaliteten er ligeså høj som ved et købemagasin.
  • Loyalitet, salg og image er de primære fordele ved at udgive sit eget magasin. En yderligere fordel er at man selv kan styre indholdet og dermed budskaber, som man fx ikke kan ved traditionel PR. Det er endvidere vigtigt at måle effekten af sit kundemagasin. Dels på om det bliver læst og hvordan det bliver læst, men også måle på salg, loyalitet og image.
  • Mulighederne for distribution af sit kundemagasin er mange. Der er dels de traditionelle udbydere af magasindistribution, men man kan også uddele det via sine butikker, sælgere, eller selv sende det til sine kunder og potentielle kunder.
Apologies, for this post the comments are closed