Kampagnebrief

  • Briefen skal altid foreligge skriftlig, for at undgå misforståelser. Men hold også et fysisk møde, hvor indholdet af briefen gennemgåes. Husk at briefen er det fælles udgangspunkt for alle involverede i kampagnearbejdet.
  • Vær præcis i din brief. Fokuser på det vigtigste, og undgå forvirrende fyld.
  • Husk at angive målsætninger for kampagnen. Både de kvantitative og kvalitative. Beskriv gerne facts, der understøtter målsætningerne, så man får en større forståelse for hvorfor de er fastlagt som de er.
  • Beskriv dine forventninger til output fra bureauet. Hvad du gerne vil se og høre fra dem, når de skal præsentere oplægget. Vil du både have strategi og kreativ idé eller f.eks. kun et kreativt koncept. Hvis der er krav til eksempelvis stil & tone, medier du ikke vil annoncere i osv., så husk det i briefen.
  • Lad ellers briefen være åben og lås ikke bureauet for meget fast. Det gælder både i forhold til strategi, medievalg og koncept. Jo mere åben du lader briefen være, jo større chance er der også for at bureauet præsentere dig for “den store idé”.
Apologies, for this post the comments are closed